Pan Gugiel, który pilnuje porządku w sieci (według swojego uznania widzi taki porządek, ale to już inne zagadnienie) posiada różne małe duszki (nazywany niekiedy algorytmami), które buszują po naszych stronach i oceniają je, co skutkuje określonym trybem promowania strony w wyszukiwarkach. Jest tam Panda i Pingwin, Pirate Update, no i Thin Content, na który chciałbym, właśnie, zwrócić uwagę, bowiem tworząc stronę poświęconą sprzedaży wina trzeba zdawać sobie sprawę z ewentualnych konsekwencji. W sieci nic nie umyka Pana Gugiela uwadze, dlatego lepiej, już w fazie tworzenia, unikać pułapek.
Sam doradzam, niekiedy, maksymalną zwięzłość, a w przypadku stron dla małych biznesów, nawet ich plakatowość. Wynika to z tego, że większość naszych czytaczy i odwiedzających nie ma czasu na „głęboką” eksplorację, a ekrany tabletów, czy smartfonów nie tolerują stron zapchanych grafiką i treściami. W ogóle przegadanie nie opłaca się i basta. Tymczasem duszek Thin Content, zajmujący się stronami z małą ilością unikalnych treści, karze właśnie za zwięzłość (ale, czy naprawdę, za zwięzłość?). Jak pogodzić skrajności? Co zrobić, aby twoja strona szybko i łatwo otwierała się i przekazywała niezbędne informacje w nowoczesnych urządzeniach, a jednocześnie była unikatowa, co, z pewnością, zachwyci duszka Thin Content i uratuje twoją obecność w wyszukiwarce? Czego, więc, nie lubi duszek Thin Content? Ano: ubogich partnerskich stron internetowych, stron wejściowych, zwykle przekierowujących dalej, stron zawierających treści „zapożyczone” z innych źródeł internetowych, stron wyświetlających treści generowane automatycznie (przy okazji wypada zadać pytanie, jak duszek reaguje na portale sklepowe, gdzie, z natury materiału, treść jest uboga i – zwykle – generowana automatycznie?).
Napisałem, kilka tekstów wcześniej, że współczesność narzuca pośpiech i powierzchowne traktowanie treści, a więc nakazuje zastosować dobór technik doskonale mieszczących się w pośpiechu i powierzchowności. Zgodnie, jednak, z logiką duszka Thin Content nawet pośpiech i powierzchowność powinny być traktowane z należytym zaangażowaniem, jako że życie najgorzej ocenia działania wykonywane „aby zbyć” i bez należytej świadomości.
Leave a Reply