Winey.pl

  • Home
    • Polski
    • Français
    • Italiano
    • Castellano
  • English
  • Polski
  • Français
  • Italiano
  • Castellano
  • Privacy
    • Prywatność
    • Confidentialité
    • Privacy
    • Privacy
  • Contact
    • Kontakt
    • Contact
    • Contatto
    • Contacto
  • Polish Blogs About Wine

Przykazania blogera

14 June 2016 by Andrzej Szadkowski Leave a Comment

spacerInternetowych odbiorców można podzielić – z grubsza – na dwie kategorie. W pierwszej, która zajmuje około 10% wszystkich odwiedzających, umieściłbym „czytaczy” odwiedzających celowo określoną stronę, znających autora takiej strony z poprzednio przeczytanych tekstów, nieszukających niespodzianek, ani doraźnych informacji, krótko mówiąc fanów strony. W drugiej (a tutaj umieściłbym około 90% gości) znajdują się odwiedzający poszukujący informacji, kierowani na adres strony przez wyszukiwarki,  w dużej mierze przypadkowi i pokrywający się – w pewnej mierze – z wyobrażeniem o wszechobecnych masach. Do nich to właściwie odnosi się pozycjonowanie, gdyż im wyższe miejsce strony w wyszukiwarkach, tym więcej przypadkowych odwiedzających w poszukiwaniu informacji.

Bloger ma do czynienia z obiema kategoriami i od jego woli zależy, czy przywiązuje większą wagę do pierwszej, czy do drugiej. Bloger literat, filozof, czy artysta woli stałych odbiorców (oby ich było jak najwięcej), a w jego przypadku strony mogą być długie, przypominać eseje, rozdziały powieści, wystawy obrazów; bloger sprzedawca, marketingowiec, czy importer goniąc za klientami woli kategorię drugą i cały wysiłek wkłada w pozycjonowanie strony, zasady zaś takiego pozycjonowania w pewnej chwili zaczynają przysłaniać zdrowy rozsądek, upodabniając stronę do katalogu fraz kluczowych, jednorodnego znaku graficznego, lub też plakatu reklamowego. Długi tekst w tym przypadku staje się zupełnie niepotrzebny.

Będąc jednak członkiem elity, o której wspomniałem w poprzednim tekście, każdy bloger, czy to literat, czy spec od marketingu, posiadają takie same obowiązki. Wynikają one zarówno z uwarunkowań struktury bloga, jak z uwarunkowań społecznych blogera i podlegają takim samym etycznym przykazaniom, jak wszystko, czym powinna kierować się uczciwa jednostka w życiu społecznym. Imperatywy etyczne obowiązują – przecież – przedsiębiorców, blogerów, zwykłych zjadaczy chleba, dlatego też należałoby do nich przywiązywać większą wagę. W Sieci wcale nie istnieje „hulaj dusza, piekła nie ma”. Dobrze się Sieci przyglądając można zauważyć sporo obowiązków i kanonów postępowania. O tym – jednak – kiedy indziej. I to by było na tyle. Nie wolno czytacza nużyć zbyt wieloma słowy.

Share this:

  • Tweet

Filed Under: polski

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS w12zdaniach

We help Ukraine

My Pleasant Wine in February 2022

Tombacco Aglianico del Beneventano IGT 2020

Why donate?

about wine in the world

  • - Wine Spectator |
  • - VinePair Blog |
  • - WineBusiness.com |
  • - Wine Industry Advisor |
  • - Wine Folly |
  • - Vivino Blog |
  • - Natalie MacLean Blog |
  • - Vinography |
  • - Emmanuel Delmas |
  • - Wojciech Bońkowski |
  • - The Academic Wino |
  • - En Magnum |
  • - Fernando Beteta, MS |
  • - The Wine Wankers |
  • - Tim Gaiser, MS |
  • - Wineanorak |
  • - The Jordan Journey |
  • - Sip on this Juice |
  • - Tim Atkin, MW |
  • - Wine Lovers-Barcelona |

Our friends

  • - www.online-tlumaczenia.pl
  • - www.lokoz.com

#winey.pl

Webmaster: 2021 @ winey.pl

  • Home
  • English
  • Polski
  • Français
  • Italiano
  • Castellano
  • Privacy
  • Contact
  • Polish Blogs About Wine

Copyright © 2022 · Agency Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in

Go to mobile version