Winey.pl

  • Home
    • Polski
    • Français
    • Italiano
    • Castellano
  • English
  • Polski
  • Français
  • Italiano
  • Castellano
  • Privacy
    • Prywatność
    • Confidentialité
    • Privacy
    • Privacy
  • Contact
    • Kontakt
    • Contact
    • Contatto
    • Contacto
  • Polish Blogs About Wine

Campos de Dulcinea Graciano La Mancha DO 2013

22 November 2015 by Andrzej Szadkowski Leave a Comment

WINO. Pisać można różnie. W zasadzie zależy to od intencji, a także od odbiorcy, do którego chcielibyśmy docierać. Język, jego styl, dobór rejestru, wszystko to pokazuje, kim jest autor, z jakiego środowiska pochodzi, na jakich czytelników liczy. Inaczej pisze o winie laik, który wino uwielbia, inaczej uczestnik wyścigu, w którym stawką jest zdobywanie klienteli. campos_de_dulcinea_graciano_smallParker wskazuje, że oceniając jakieś wino należy mieć na względzie interes konsumenta. Przede wszystkim. Prawa rynku narzucają reguły, w których autor powinien umieć się poruszać. A co zrobić, jeżeli autor nie jest częścią rynku? Pozostaje wtedy czysta literatura i pisanie z uczuciem (w ogóle każde pisanie powinno wynikać z uczucia), chociaż w wielu przypadkach mamy do czynienia z pisaniem „pod klienta”, pod pozycjonowanie w przeglądarkach wskazując, iż autor jest w istocie handlowcem, który pisze, a więc sprzedaje. Wówczas ocena wina przestaje być recenzją w interesie konsumenta i staje się narzędziem marketingu. Nie widzę w tym żadnego grzechu, należy – jednak – wyraźnie sygnalizować intencje, co pozwala uniknąć dwuznaczności, chociażby przy okazji konkursów, w których autorzy kochają brać udział.

Teraz piję wino biologicznie zrobione z jednego szczepu graciano, kiedyś w Hiszpanii uprawianego o wiele częściej. Dość naiwnie nie wyobrażam sobie wina, które mogłoby powstawać w sprzeczności z ekologią, chociaż zauważam, że niektórym wydaje się, iż należy ekologię podkreślać w opisach na etykietach. Być może jest to moda, niekiedy uczciwość, z pewnością jednak jest to za każdym razem związane z marketingiem. Wino mi smakuje, graciano ma w tym przypadku wystarczająco mało wody i owocem swoim zaokrągla ust koral, a także drażni mile taninami podniebienie, przecząc – jednak – ekologii z deklaracji na etykiecie, ponieważ pojawia się kichanie, a takie zwykle wynika z nadmiaru siarczynów. W aromacie nie czuję tutaj dymu, ni tabaki, raczej mokrego psa, kwaśna wiśnia orzeźwia mój oddech jak reklama na tabletki do ust w telewizorze, zaś po odstaniu w dzbanku wino nabiera wody, mimo iż nadal spożywam je z przyjemnością, wszystkim je polecając i podkreślając, że nie zawsze musimy pić arcydzieła.

Campos de Dulcinea Graciano La Mancha Denominación de Origen, rocznik 2013, w cenie 21,99 PLN za butelkę (0,75), zakupione w markecie Piotr i Paweł w Białymstoku (czerwone wytrawne, szczepy: graciano).  Produkowane i butelkowane przez firmę Viñedos y Bodegas de El Toboso S.L. – Hiszpania.

Ta butelka dostaje 41 punktów koali, czyli ocenę: 5* – bardzo dobre. WINO.

Share this:

  • Tweet

Filed Under: polski Tagged With: campos de dulcinea, graciano, hiszpania, la mancha, piotr i paweł

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS w12zdaniach

We help Ukraine

My Pleasant Wine in February 2022

Tombacco Aglianico del Beneventano IGT 2020

Why donate?

about wine in the world

  • - Wine Spectator |
  • - VinePair Blog |
  • - WineBusiness.com |
  • - Wine Industry Advisor |
  • - Wine Folly |
  • - Vivino Blog |
  • - Natalie MacLean Blog |
  • - Vinography |
  • - Emmanuel Delmas |
  • - Wojciech Bońkowski |
  • - The Academic Wino |
  • - En Magnum |
  • - Fernando Beteta, MS |
  • - The Wine Wankers |
  • - Tim Gaiser, MS |
  • - Wineanorak |
  • - The Jordan Journey |
  • - Sip on this Juice |
  • - Tim Atkin, MW |
  • - Wine Lovers-Barcelona |

Our friends

  • - www.online-tlumaczenia.pl
  • - www.lokoz.com

#winey.pl

Webmaster: 2021 @ winey.pl

  • Home
  • English
  • Polski
  • Français
  • Italiano
  • Castellano
  • Privacy
  • Contact
  • Polish Blogs About Wine

Copyright © 2022 · Agency Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in

Go to mobile version